Măria

-Traiasca Maria Sa Stefan voievod…Traiascaaa!!
– Va multumesc boierii mei…………
-Traiasca….Traiasca…….
-Haide oai, gata cu pupatu’ in fund. Șa tot cantareti p-acilea. Gatati-va ca va gatesc io. Șe-i  hargalăcu aista!?
– Dar Maria ta, noi vream sa te ridicam la slavi. Oari nu esti tu șel mai mari voievod!!?
– Așe e, aici aveti dreptate. Boier Bibescu, misca-te asilea cu șobul cela de-i ziși oglinjoara, sa-mi vaz maretia. Aii, șe bine-mi vine ditai coronita…
Haidem sa purședem la ședinta.  A cui e hrinca aista di pi masa? Stolniceee…
– Iertare cer Mariei tale,  adun intr-o clipita.
– Ia zi boier Dusa, hatmanul mieu de incredere, ce face oastea moldava?  Traje la maselute si hulpavesti or arcuieste si suliteaza??
– Maria ta, oastea moldava ii șea mai destoinica armie șe am vazuit pi aistea meleaguri. Numa mandri si falnici feșorii ce stiu a lupta ca nime altii.
– Ase mai merge hatmane, imi plași ce-mi zamislesti urechilor. Logofete, sa-i treci in propritate șele deluri de la vranșea, ca merita seriosu. Tine cordunu strasnic.
Vornișe, ce fași compartimientu juridic?? Mai taiem un cap șeva, mai aruncam in fantana niste lesuri, mai o judiecate dreapta?
– Maria ta, dreapta-mi judecata iesti si drepte-s porunșile catre  limujderi. Mai traji cati unu mai acatarii dara il tragem pi linie dreapta.
– Ghinii mai.
Postelnice, ia tipa dupa boier Macon, ca mi-s trebșoarele-ncurcati.
– User, sa intre boier Macon. Uidueste dupa el, ca vrea Maria sa sa-l vaza.
– Pana vine,  muta clondirul șela spre mine, ca mi sete de nu-ti vad chipul, mai vistiernice.
Intra  boier Macon, tipa cat il tinu  bracinarii, ușerul.
– Bine ai venit boier Macon. Ce vesti bunii aduci voievodului tau!?
– Sa traiesti Maria ta. Inteleapta si mareata decizie de a alege cei mai bun pentru Cozia. Lucrataram de  10 ori mai bine si mai frumos. Se scurjeau materialili pe schele de ziceai ca-i turnat,  mesterii cei mari, zidari priceputi dantuiai cu cancioacele-n mana si strigau in gura mare sa traiasca Maria ta, ca le-ai dat sansa sa lucreze cu asa materiale. Cozia se ridica maiestuoasa, Maria ta, e aproape gata.
– Maii boier Macon dara șe viesti minunte trambitestu, bata-te norcu sa ti bata strasnic. Sa nu-ti faca rana…ha ha ha. Fericitu-ma-ai mai Macoane. Dara dute tu acum si fa  șele pregatiri pentru  vizita Mariei mele. Dute-n pași.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

