Cutezanta si mandrie

Titlul nu are nici o legatura ce ceea ce voi scrie, da’ imi place ca suna frumos.
Nu prea am avut animal de companie in viata mea, adica nu prea insemnand o tentativa cu o mață alba,  gasita in fața  geamului ce mieuna de zor. Spălat călcat si apretat, arata frumușel. Nici pana in ziua de azi nu am reușit sa aflu ce sex are. O luna de zile ne-a mieunat, ne-a zgăriat si ne-a pus pe alergat in cautare prin apartament. Apoi s-a desertat in mijlocul patului, ca razbunare ca-l lasam singurel prin casa si si-a semnat sentința de deportare. L-am lasat la o curte, sa-si faca de cap cu mațele.
De atunci am cochetat cu ideea de a infia un animal de companie dar  fara concretizare. Asta pana saptamana trecuta cand un telefon ma anunta ca s-au strans bani de un papagal. Cum am ajuns acasa, al mic si blond sare pe mine si incepe a ma descoase:
– Tatii, cand mergem sa luam papagal!!!?
-Stai sa am reveneala de la servici si mergem la Kaufland.
S-a invartit cel mic pe langa mie ca titirezu, asteptand fiecare miscare a mea sa tradeze faptul ca eram pregatit a merge. Intr-un final, aproape apoteotic ca era gata sa explodeze difuz, i-am zis sa se imbrace ca mergem la animale.
Inainte de a iesii pe usa:
– Ia si niste iaurt daca tot te duci la Kaufland.
Ce-mi plac momentele premergatoare plecarii; de parca in secunda aia descopera ca nu exista iaurt sau tampoane in casa. Dar nu, este o adevarata tactica,  sa nu ai timp sa refuzi. Spui spasit un ” Da bine, o sa iau”, ca practic te prinde pe picior gresit si nu stii ce sa spui exact.
La magazinul de animale nu era nimeni, adica doar vanzatoarea de animale si unu’ care tot cara niste saci de mancare. O intreb  pe domnisoara de servea animalele la ghiseu cat costa un papagal cu tot cu cusca.
Ii zic lu’ al mic:
-Gogule, ai sa luam iaurt mai intai apoi  revenim la animalute, ca sa nu ne plimbam cu colivia prin magazin.
Pe cand ma plimbam printre rafturi agale si neintersat decat de un singur gand, mi-a trecut asa o idee, sa ma folosesc de tehnica. Si a iesit asta cremoso :
IMG_20151016_173918
La Kaufland au un obicei, la casa  te intreaba daca ai fost satisfacut in magazin. Cateodata ma mananca sa le spun nu. Sunt curios daca-i spun nu, ma satisface acolo pe loc , la casa!?
Ne-am dus la magazinul de animale cu iaurt cu tot. Baietasul inca mai cara saci cu mancare. Cum ne-a vazut domnisoara ne-a intrebat daca ne-am hotarat asupra pachetului papagal. Zic da, si incepe sa-mi insiruie componentele pachetului.
Ca cusca, ca mancare, ca praf de scoici, ca biscuite, ca oglinjoara, ca zurgalai………cu papagal perus cu tot 97 lei.
– Buna treaba. Da-ti-mi doi ! Glumesc , ii spun domnisoarei .
– Asa, iar aici aveti si certificatul de garantie.
– Pentru cusca? Da’ ce, musca?
-Nu, pentru papagal.
Cateva secunde am fost absorbit de imensitatea frazei rostite de vanzatoare. O privesc stupefiat:
– Glumiti, nu!!? Cum poti sa pui garantie pe o fiinta? Daca se strica mi-o inlocuiti?
– Nu, daca  in decurs de o saptamana nu se acomodeaza cu dumneavoastra, o schimbam.
– Adevarul este ca suntem mai violenti. Poate injuram papagalul de mama, il  batem cu cureaua, il chinuim la 220V.
-Se mai intampla situatii cand nu se acomodeaza.
– Nu-i place de moaca noastra. Bine domnisoara.
– Peste o saptamana va sunam sa vedem care-i situatia.
Dupa o saptamana:
– Domnisoara, sa veniti sa va luati papagalul. E defect. Sta toata ziu si uita la noi ciudat. Sunteti singura ca-i persus? Ca poate-i liliac, la cum se uita intr-o parte la noi. Sa vi-laduc io? Nici o problema, ca voiam sa cumpar si niste iaurt.
Un moment pe care l-as repeta mai mereu, cu  iaurtul.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

