Jurnal de casa. Telefonul

Acu’ vreo cateva zile,  in mica vacanta de toamna, pe cand se juca voios printre ulucii din parcul Tabacariei din Constanta, minunea blonda a ramas fara pretiosul lui aparat de vorbit la distanta. Un allview A5 dotat cu o cartela de net permanent. Avea acces catre locurile lui dragi de pe net, servere de minecraft si siteul duolingo, unde invata de unul singur engleza. Plus vreo doua abonamente la canale youtube cu tot felul de chestii, orice altceva in afara de muzica.
A plans trei zile si trei nopti dupa el. Si poate ca nu ar fi plans dar s-a intalnit pentru prima data in viata lui cu dezamagirea . Crunta. In parc se imprietenise cu un baietel de vreo 10 ani si in candida lui dorinta de a-i arata minunile tehnologice, i-a aratat telefonul, mandrindu-se cu serverele minecraft. Intr-un moment de neatentie, baiatul de 10 ani a tulito cu tot cu telefon.
Si dai si lupta cu lamentarile, cu parerile de rau si pe deasupra  cu morala facuta de mine. Bine, nu prea mult, ca s-asa era devastat. In compensatie,  i-am promis ca atunci cand o sa aiba 18 ani, o sa-si ia singur telefon. Pana atunci, de la mine nu mai vede decat d-alea cu tastatura clasica. A mai plans o zi.
Totusi, ca sa nu par mai rau decat sunt, l-am pus sa-si aleaga de pe un site de joarse si incaltari purtate , cateva obiecte de vestimentatie. O chiloata, un blug spalacit, cateva maiouri si niste adidasi stangaci purtati la dreptul rainbow outlet.
Cu aceiasi promisiune ca le va purta cand se va apropia de varsta majoratului. De data asta a fost foarte intelegator si doar a schimonosit la mine un scancet ce suna a ; asta nu-mi inlocuieste telefonul!
Poate ca povestea se incheia aici, fara o continuare de happy end, insa a avut si un final, mai putin asteptat.La cateva zile de la patatina cu telefonul, primesc un apel de la  numar netrecut in agenda. In astea cateva zile care trecusera de la patanie, am tot incercat sa dau de urma telefonului cu un program de android divace manager, care iti da posibilitatea de a vedea locatia telefonului pe o raza de cativa metrii, sa-l blochezi daca vrei sa-l blochezi sau sa stergi tot din el. Fara succes totusi, pentru ca telefonul fusese scos din functiune.
Cum spuneam , la cateva zile primesc un apel necunoscut:
– Buna seara, ca era undeva spre apus, ma saluta o voce feminina.
-Buna seara, ii raspund cavalereste.
– As vrea sa incep prin a-mi cere scuze, in numele mei si al copilului meu. Am gasit telefonul la baiatul meu si in agenda am apelat „tati”. …..copilul  meu a facut o greseala pentru care isi cere scuze….
-Da doamna, intradevar, acum cateva zile baiatului meu i-a fost furat telefonul de un baiat mai mare, asa cum zice el. Am tot incercat sa dau de el dar nu am reusit…
-Va rog sa ma iertati, inca o data. Lucrez doua zile cu doua zile, nu am sot, am trei copii si un salariu de 8 milioane…si incerc sa le fiu la copii si mama si tata si prieten…dar sunt lucuri pe care nu le pot oferi, pentru ca nu-mi permit….iar copilul meu….
Doamna incepuse sa planga la telefon si credeam ca lacrimile ei vor trece granita undelor.
-…………….copilul meu isi doreste si el lucruri si a vrut sa aiba si el telefon soi nu stiu ce l-a apucat sa faca asta.Imi cer scuze, va rog sa-l iertati.vrea sa-si ceara scuze si el. Vi-l dau la telefon
– Doamna, nu fata de mine trebuie s-si ceara scuze, ci de baiatul meu.
de cealalta parte a difuzorului, parca explodand ca o supernova, baiatul isi incepuse plansul.
– Nenea, va rog sa ma iertati nenea, promit ca nu mai fac,…. nu am vrut sa fac asta…
– Uite, ti-l dau pe baiatul meu sa vorbesti  cu el. Gogoasa, vorbeste cu baiatul cela din parc.
– Salut. Eu sunt Alex, baiatul caruia i-ai luat telefonul…………….da, te iert……….nu trebuie sa plangi…………………lasa, ca poate o sa ai si tu…………presimt……..iar cand o sa ai poate mai vorbim la telefon, sa ne imprietenim………….da…..uite, daca vrei, o sa-ti povestesc despre minecraft si despre cum poti face upgrade la windows 10……..bine…sper sa mai vorbim….pa pa.
Imi dadu telefonul.
-Sa fi cuminte si s-o asculti pe mama ta si sa nu mai faci, da!? Da-o pe mami.
– Imi cer scuze, vreau sa va inapoiez telefonul……..
-Doamna, dupa o scurta dezbatere cu fiul meu am  hotarat sa-i lasam telefonul baiatului dumneavoastra. S-asa  vroiam ca la sfarsitul lunii sa-i schimb cartel si poate un alt aparat. Acum oricum nu mai vede alt telefon pana la Craciun, ca-i pedepsit 🙂  Doar cu rugamintea sa-i scoateti cartela si sa stergeti din poze. Nu avea prea multe in el dar e mai bine sa ramana gol si cu cartele schimbata.
– Vai, dar va multumim si vreau sa va spun ca aveti un baiat extraordinar care i-a dat o lectie baiatului mei si sper sa invete ceva din ea.
Am inchis inainte de a devenii prea siropoasa convorbireaq si m-m intors spre el:
-Gogoasa,uite cum te-ai facut  tu cu o geaca outlet.

Pentru

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

