Despre aparente.

1619347_633433200025180_538319252_n-600x250Mi-am facut o parere  anapoda despre organizatiile neguvernamentale care se bat cu ceva caramizii in piept despre rolul lor in societate, despre factorul uman pe care-l aduc la viata.
As fi avut aceiasi parere si in continuare pentru ca este greu sa zdruncini idealismului unui om………..am luat o pauza de scris sa pap niste icre cu ceapa……..dupa cateva experiente nelalocul lor, dar am citit despre chestia cu little pipal, cu activitatile lor trecut in virtual pe facebook si pe siteul lor oficial si…………. mama mama, ce febrilitate, ce trairi intense simtezi cand vezi cu cata ardoare se pun in slujba binelui. Si atunci speri ca mai exista si astfel de specii de oameni, ca ceea ce am simtit eu este doar un  caz izolat.
Totusi mi se pare putin deplasata campania inceputa de Douglas care vrea ca 10 lei din banii dati pe o chestie de infrumusetare, sa revina asociatiei little pipal. Daca vrei sa faci bine, faci. Daca vrei sa donezi, donezi. Daca vrei sa-ti faci reclama, faci.
Nu faci precum Gigi Becali, trambitand despre binele facut si apoi ii injuri de mama, tata, cumnat si vecin ca nu te-au votat.
Oricum o donatie este o donatie, indiferent de cum vine ea sau de la cine vine.
Sa revin si sa intru in atmosfera povestilor  anapoda, ma intorc  in timp, cu vreo 9 ani si ceva in urma, cand am petrecut aproape o luna in spital. In Spitalul Mare, asa cum il cunosc constantenii.
Cand veneau cunoscutii pe la mine si incepeau intrebarile alea  cu raspunsuri atat de evidente de-ti  venea sa-i arunci de la etajul 5, ca ce am patit, le raspundeam ca „am vrut sa-i dau o mana de ajutor doctorului in sala de operatii”. Radeau si plecau din salon cu zambetul pe buze, de parca ei erau cei vindecati  si externati. Intr-o zi chiar am rugat-o pe soacra-mea sa iasa afara din salon si sa reintre atunci cand isi stapaneste lacrimile. A revenit dupa vreo 3 ore.
O asistenta a zis ca este pentru prima data data in viata ei profesionala cand vede pe cineva  alergand cu stativul si branula prinsa de mana, in salonul de ortopedie. I-am promis ca nu mai depasesc viteza legala de deplasare cu stativul. Imi placea sa iau viteza si sa alunec cu papucii pe gresia stearsa de timp dar inca lucioasa.
Ce a fost atat de evident in cele  4 saptamani  petrecute acolo, este ca nu am primit vizita nici macar a unui reprezentant al vreunei organizatii. Nici atunci si nici in cei 9 ani si ceva care au trecut de atunci.
Am incercat sa iau legatura cu cel putin doua din cele trecute pe liste ca fiind active, dupa ce am iesit. Doua din cele care prin media sau prin virtual, se  foloseau de caramizi refractare batandu-se in pieptu-i romanesc, ca se ocupa cu persoane. La telefonul uneia nu a raspuns nimeni timp de o saptamana, facusem intindere la degete de cate ori am format numarul, iar la  sediul celilalte organizatii un lacat mare si prafuit statea in usa in asteptarea musteriilor. Dupa consistenta prafului,  trecusera cativa ani de cand nu a mai fost deschis.
De ce am vrut sa iau legatura!? Pentru ca vroiam sa-mi ofer o parte din zambet celor care aveau nevoie. Poate ca m-as fi dus singur acolo unde era nevoie, dar nu vroiam sa fiu etichetat altfel decat sunt.
Asa ca m-am cam lecuit de fenomenul organizatiilor neguvernamentale. Daca adaug la astea si ceea ce mai citesti prin presa rauvoitoare, parca-ti vine sa-ti bagi piciorul in ea de donatie si sa te duci singur sa le dai la cei care au nevoi o punga din  putinul tau.
Chestia e ca nu te vede si nu te aude nimeni cand faci bine pe blat. Doar al de sus.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Despre aparente.

  1. Gabriela zice:

    E trist si adevarat !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

