Alb

Pe langa cele titluri cu ninge ca-n povesti, au aparut cutremuratoarele povesti despre iarna. Cred ca singura vina a iernii este ca este iarna. Poate daca ar fi fost cel putin ca primavara sau toamna, nu s-ar fi spus atatea lucruri despre ea.
De dincolo de ecranul monitorului  vad cum titlurile despre iarna abunda in ad…in ceva.
Azi , dupa ce cativa fulgi si-au refacut aparitia starnind groaza printre cetatenii tarii sau macar o parte a lor care lucreaza prin niste medii mass, au aparut titluri ce rivalizau cu comparatia lui Jack Spintecatorul. Iadul alb, Ninsoarea Cutremuratoare, Albul devastator, Iarna grava……Barking News………..doar cateva din ele pe care daca ajungi sa le citesti ai impresia ca  iarna este rea, Bad iarna..bad!, si ca singurul rost al iernii este sa aduca groaza pe chipul omului.
Oare care ar fi fost reactia mass mediei daca am fi stat undeva mai la nord si iarna era mai….iarna decat este acum.
Din nou l-am vazut pe Catalin Teatru Tanase calare pe nameti cautand un sat izolat prin Ialomita. La fel de bine putea sa fie in oricare loc din lume in care ninge, ca nu se distingea vreo farama din sat. Poate doar daca aparea vreo baba din nameti cu lopata in mana si cu strigate de victorie: de cand te astept Cataline mama!!
Am stat azi in balcon si am facut clatite urmarind pe geam miscarile alandala ale celor trei fulgi care au reusit sa treaca pe podul de la Cernavoda. S-au plimbat , s-au izbit de pereti, s-au dus la vecina s-au rotit de nu stiu cate ori pana sa cada pe asfaltul umed si sa ramana pironiti acolo. Poate ca s-ar mai fi dansat cateva ore bune prin aer dar daca  s-a decretat cod  portocaliu trebuia sa termina cu fanfaronada asta. Ceilalti 15 miliarde de fulgi n-au reusit sa treaca de Dunare si s-au stabilizat prin Bucuresti.
Am mancat vreo 8 clatite pana sa mai vad un fulg. Ala saracu’ amarat, se ratacise de fratii lui si se uita la ine pe geam cu mancam si facuse niste ochi mari la clatitele mele. Am deschis plasa si l-am aburit. S-a topit cu totul.
Pentru cei mai noi cetateni ai tarii iarna pare ca un anotimp frivol, facut sa creasca ratingurile la televiziuni si care din cand in cand indrazneste sa nu se incadreze in previziunile meteo, dar nu-i asa.
Din timpuri demult apuse iarna era cel mai frumos anotimp, pentru ca zapada de un metru aducea cu ea distractia. Faceam cazemate, faceam batai cu bulgari, faceam carare pana la toaleta si o faceam cu drag.
Faceam desene in zapada din pipi. Fara sa ne gandim ca atata alb poate sa insemne iad. Mergeam la scoala si gaseam directorul scolii in prag si striga la noi sa ne ducem acasa, ca  nu se face scoala, ca profesorii nu au putut venii. Si pana sa ajungem acasa treceau cateva ore, ca incropeam un derdelus si foloseam ghiozdanele pe post de sanii.
Cand intram in case, eram uzi pana la piele dar eram cu zambetul pe buze si cu un munte de fericire in suflet.
Nu existau coduri galbene, nu existau masini de dezapezit si nici Catalini Tanasi sa ne spuna ca iarna e grea.
Acum , pentru cinspe fulgi bezmetici se tranteste un cod. Pentru alti cispe fulgi, un cod mai inchis. La cate imi aduc aminte, iernile copilariei mele erau tot timpul de cod rosu.
Am mai stat in balcon in speranta ca voi mai vedea cativa fulgi. Nici dupa ce am terminat si ultimul coltuc de clatita, nu  au aparut.
D-abia astept  vara cu… ..caldurile catastrofale.
iarna
Imi place poza, am gasit-o pe net si ilustreaza ce am scris.

 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

