Concurs!!!

M-am decis in urma unui concurs de imprejurari, sa plec din tara. Asa s-a ivit situatia, o raritate pentru mine tinand cont si de faptul ca nu ma omor cu iubirea de calatorie. Dar iata-ma in cazul unui calator pus pe ganduri si cu timp rar de ajuns doar cat sa trag o fuga pana in Papa Noua Guinee si inapoi, peste cativa ani.
De la societate mi se spune ca trebuie sa intretin relatii cordiale cu bastinasii ,  in timpul pe care-l voi petrece alaturi de ei, sa-i fac sa se ploconeasca la mine si sa-i fac sa cumpere  cateva tone de apa de mare. Grea misie! Intr-un pasaj subteran, cu literele cat furnica, un text ma indemna sa intru in pielea  bastinaselor si sa socializez cu ele in speranta ca una din ele va consimti liber sa-mi fie soata. Din nou, si mai grea misie!
Totodata mi se aduce la cunostinta ca la plecare nu pot sa iau decat o singura valiza,  din piele de sarbe boa constrictor, cu maner bagabil in interior si nu atat de mare pe cat as vrea eu. O valiza in care sa incapa cateva idei, efecte personale de lunga durata si memorie disponibila pentru amintiri noi.
Asa ca acum stau in camera mea, gandidu-ma la imensitatea lucrurilor pe care le-as baga, in valiza. Rasucesc hartia  cu antet pe toate partile in speranta ca gasesc o chichita, o versalitate a cititului,  care sa ma scape de povara unei singure valize.
E greu sa lasi in urma un univers cunoscut si sa te arunci in neantul misterios al Oceaniei, doar cu o singura valiza. Totusi, voi pune o rama, asa cum mi-a sugerat prietenul meu de-o viata, Hanibal Lectura, care va fi loc de pelerinaj al amintirilor, de ficare data cand voi privii rama, va fi altceva, cate o alta amintire.
Ce sa mai pun!!!? O periuta de dinti, alba, sa se asorteze cu dinti, o pereche de pijamale si o carte intitulata ” Cum sa-ti  imapachetezi o valiza”, un set de carti de joc, ca cine stie poate nu voi fi singurul care se plictiseste de un drum asa lung.
Si sa nu uit de cateva firicele de iarba verde, rupte din parcul din centrul orasului, ce-mi vor amintii mereu de mirosul de rahat de caine  de fiecare data cand pasi ma purtau prin aleile lui.
Mai ramane doar sa-mi urati drum bun!
Pentru One World Romania

In perioada 21 – 27 martie are loc a 9-a ediție a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului, One World Romania

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

