Viziunea, termoviziunea.

Mi-am luat termograf. O minune a tehnologiei, o masinarie ca un televizor la purtator care-ti arata cata caldura se disipa. De oriunde.
Cum ieri a fost duminica, nu am putut sa fac nimic prin casa, ca-s in renovari. Imi pun fainta, gresie, perdele, pereti si ca cireasa de pe tort vreau sa-i izolez pe exterior. O bagatela privind ecomonia de caldura pe termen lung.
Asteptam ca Richi, papagalul meu, sa-ti revina din starea de liliac, statea rasturnat agatat de partea de sus a coliviei, si ma tot uitat spre blocul vecin. De curiozitate am indreptat aparatul de masurat caldura ce se risipeste, spre blocul vecin. Aparatul indica o piedere masiva de caldura exact la etajul trei, intr-un dormitor.
Intrun final Richi se pune pe drumul normalitatii, nu se mai credea batman, si ies in strada sa masor indicele de caldura iesita prin colturi.
Blocul este situat cu fatada spre sud est ceea ce-i confera o situatie tare faina, toata ziua are parte de razele soarelui, de dimineata pana seara stau  cu ochii in soare. Totusi faptul ca era situat la ultimul etaj il facea vulnerabil la frigul exterior, de aceea am optat pentru o izolatie exterioara cu poliester extravirgin de 10 cm grosime. Ca sa fiu impacat cu gandul ca fac ceva bun, am programat o vizita la un consultant in materie de certificat energetic ieftin.
Era la intrare un baietandru cu freza fluturanda si l-am intrebat: – Țuțu, prinzi vreun post strain cu freza aia? Baietandru a facut o flama de nervi si s-a plans directorului. Era tacsu.
Desigur, automat mi-au facut o reducere substantiala la consultatie si certificare si mi-au dat la oferta un termograf.
Acum stau cu termograful in brate si ma uit la blocul meu cum se scurge din el toata seva.
Doar in dreptul apartamentului meu, culoarea era ca albastrul marii, semn ca astupasem scurgerea sevei cu polistirienul ala tare. Drept dovada stateau schelele lipite de bloc.
Ca sa nu mai cad in capcana risipei, mi-am tras si niste becuri cu economie de vedere si consum si am facut comanda si de un frigider cu un cosum redus. Doar bazaie, fara sa mai inghete.
De curiozitate, intorc termoviziunea cu termograf spre blocul vecin. Vad emisia de caldura cum se misca de la etajul trei, coboara. Coboara la doi. Coboara la unu.
Apoi la parter. Vad cum pe usa scarii iese o doamna blonda, undeva pe la 30 ani,  de o delicatete  siropoasa cu un decolteu strapungand zarea. Aparatul incepe sa pufaie, zdrogane si sa tuie progresiv.
termografia-300x221
Imaginea seamana cu un pokemon dar e reprezentativa asupra starii aparatului. Mi-a fost teama sa mai stau cu aparatul indreptat asupra ei, sa nu apara vreo supraincalzire in circuite.
Dupa ce am vazut-o indepartandu-se, am urcat la mine si mi-am aprins o tigare. Puuuf!!

 

Pentru SuperBlog2016

Daca ti-a placut articolul, poti da like si share. Pentru fiecare din ele, vei primi un zambet 🙂

 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Viziunea, termoviziunea.

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 7. Tu cum îmbunătățești eficiența energetică a locuinței tale?

Lasă un răspuns

