Fronturi atmosferice – secănd edișăn.

Azi pe când stăteam în buza marii și admiram pescarușii cum se puneau pe sârma de contact a trenurilor, am aruncat scrutator un ochi pe telefon. Mulți sunt cei care au smart iar cel puțin o parte din ei au cel puțin o aplicație despre vreme. Eu sunt iubitor de vremea de la Google și incă una numită generic și inspirat…Vremea.
Trec peste ultimile zile care au reprezentat o piatra de hotar a aplicațiilor vremelnice, trec peste diferențele de temperatură dintre cele două aplicații, ce uneori ajungeau și la 5 grade- de parcă unul avea senzorul în fundul curții iar celalalt în fundul vreunei curci bete- trec cu dezinvoltură peste mesajele explicite de zapadă și ninsoare afișate când soarele afară îmi scoatea ochii cu tot cu lentile heliomate și mă opresc asupra unui mesaj  afișat pe aplicația de la Gugăl. Pe la orele amiezii,  sa tot fie vre0 12 fix,  un mesaj citit pe aplicație m-a făcut să privesc altfel mormanele de zapadă ce mă inconjurau. După cum spuneam, deși soarele era omniprezent, aplicația Gugle arăta minus 8 grade și un text cam așa: Zăpadă mișcatoare.
Am avut o reacție alternativă când cu ochii  mijiți, stranși de luminozitatea reflectată de zăpadă a soarelui, m-am aplecat și am atins cu un deget zăpada. Era albă, era udă , era moale dar sub nici o formă nu era mișcatoare. Am stat cu ochii bulbucați vreo doua minute în maldărul de zăpadă ce stătea reazem la peretele sudic al clădirii și la cele căteva gropițe în obrajorii zăpezii făcute de vreun mușteriu în trecere cu bocanci, în speranța că văd mișcarea ei.
Dar speranța fu deșartă.
Speranța mea a fost pusă la grea încercare pe când mă duceam spre casă.  Căutam cu ochii mișcare, pe geam, prin lentilele subțiri de distanță, prin geamul microbuzului. Mi-a fost să văd semafoare ce ziceai că-s jocuri de lumini, negrii ce se tăvaleau prin  zăpadă de bucurie, probabil la prima înfătisare cu zăpada, dar nu am văzut nici un fel de mișcare a zăpezii.
Mă voi uita și mâine.
Sau poate aplicația a  vrut să zică mișcatoare de suflet!? Hm!

Acest articol a fost publicat în de larg public. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Fronturi atmosferice – secănd edișăn.

  1. Elena Stan. zice:

    Frumos articol! Felicitări!

    Apreciat de 2 persoane

  2. ce sa-i faci, asa au vazut cei de la Gugle, cine stie ce-or fi consumat inainte 🙂

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

