Foișorul

-Este unul din momentele cele mai plăcute ale zilei, să stau aici în foişor şi să mă bucur de ultimele raze ale zilei, să ştiu cum soarele vrea să ne facă pe plac, doar să nu plecăm îmbufnaţi la culcare
– Aşa este bunica, iar mie îmi place să te ştiu fericită, să stau aici cu tine şi să ne bucurăm de compania celuilalt.
– Întodeauna te-am privit ca pe nepotul meu favorit. Nu fac din asta o discriminare pentru că v-am iubit pe toţi la fel dar tu, tu eşti acel grăunte care face bucuria să existe.
– Îți mulţumesc bunico.
Îşi dădu capul pe spate şi făcu balansoarul să se mişte. Cele ultimile raze ale soarelui îi mângâiau creştetul şi se bucură că un copil. Umbra foişorului desenată pe verdele grădinii îi completa imaginea copilăriei.
-Dar nu te-ai gândit de ce te-am considerat favoritul meu? Mă întreba tot cu capul pe spate, trăgând uşor de şal peste umărul dezvelit.
– Poate. Un pic de curiozitatea masculină.
– Pentru că ai o căldură în tine pe care femeile o simt şi pentru că ai ştiut să-ţi expui frumuseţea trupului fără să fii ostentativ. Dacă ai fost o femeie, ai fi fost o femeie fatală.
– Mă măguleşti bunico. Ce ştiu eu despre a fi masculin!? M-am însurat cu prima femeie care mi-a zâmbit.
-Câteodată nu trebuie să fi constient de asta doar simpla grija fața de tine, îmi este îndeajuns. Iar o femeie simte asta. Mă uit la mâinile tale și ma uimeste frumusețea lor. Sunt protejate și frumoase de parca le-ai da cu o marca de incredere precum este Farmec. Nu te uita la mine că sunt bătrâna, bătrânețea înseamna și întelepciune. Vezi multe, cunoști tot atât de multe și-ți dorești pe cineva căruia să-i spui tot ce știi. Iar  în obrazul tău parcă dăinuie frumusețea unei femei dischisite din Maroc. Pielea întinsă, catifelată la atingere,  sănătoasă  și fară riduri de parca chipul tău a fost atins de crema antirid cu Argan.
super_blog_martie_argan-mic
Frumusețea este un dar și trebuie sa știi cum să faci să dăinuie. Eheii, dacă ar fi existat Farmec și pe vremea tinereții mele, poate că acum nu eram așa zbârcită. E plăcut să știi că Farmec te duce cu gândul la familie, frumusețe și încredere
Râse, iar râsul ei îmi colora existența.
– Bunico,  ești minunată așa cum ești.
– Să știi dragul meu,  așa cum o femeie își  păstrează și îsi evidențiază frumusețea pentru bărbatul ei, așa și un bărbat ar trebuii să se îngrijească pentru femeia lui.
Fii tu pentru tine, pentru câteva minute pe zi,  întarzie timpul să se măsoare pe chipul tau, fii bun și bland cu el, arată-i femeii că pentru ea te îngrijești ca atunci când îi vei mângîia pielea, să nu se simtă ca un glasspapier, atunci când îi săruți buzele, să nu te simtă ca vrei să o zgârîi.
Tacu și mă privi zâmbind.
De dincolo de gard, soarele aproape că dispăruse, lăsând în urmă câteva raze ce înflăcărau cerul.
Dinspre casă Ioana se apropia de foișor.
-Ce faci? Cu cine vorbești?
-Cu bunica.
Se uită mai atenta la mine, mă măsură, îsi apropie nasul să mă adulmece.
-Beat nu ești, dar totuși vorbești singur!  Treci în casă că s-a întunecat.

Pentru SpringSuperBlog2017

Acest articol a fost publicat în de larg public. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Foișorul

  1. esti un sentimental si un nostalgic Gigele

    Apreciat de 1 persoană

  2. abisurile zice:

    Mai ce-mi place cum scrii ! Ai un stil compatibil cu sarcasmul meu. Pe cand o carte ?

    Apreciat de 1 persoană

  3. Adriana zice:

    Asta numesc eu articol. De as scrie ca tine, mi-as imblanzi nesigurantele. Extraordinar articol și nu doar ca vad totul, dar mă faci sa-mi doresc și produsele. Lucru rar.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Pingback: SuperBlog | Proba 3. Frumusețea și încrederea se cultivă în familie!

Lasă un răspuns

