Ah, America!

Ah, America! Tărâmul celor asup…scuze, tărâmul imenselor oportunităţi.
Sunt bucuros că mai am puţin si ajung să văd Statuia Libertăţii. Am preferat să merg cu vaporul decât cu avionul. Face mai mult dar ai ocazia să cunoşti oameni ca tine care visează. Visează sa întâlnească America, să-i simtă pulsul nebunesc, să trăiască Visul American. Plini de speranţa şi doar cu o bocceluţa la spinare, cu pantofii uzaţi de atâta mers  pe punţile vasului ce-i  poarta peste Oceanul Atlantic.

Am plecat la drum cu CND Vacante Speciale, cu programul work and travel destinată studenţilor la zi.
Work_and_Travel_Vacante_Speciale_01-768x512
Chiar dacă la prima impresie arăt ca un bătrânel scos din naftalină, cu parul scurt, barbă şi vreo 46 de ani la activ, sunt student. În toamnă asta m-am hotărât să urmez cursurile unei facultaţi. Familia m-a susţinut, moral şi financiar. Soţia are doua locuri de muncă pentru susţinerea mea financiară pe băncile facultaţii iar cel mic este de ajutor moral;  a învătat engleza şi îmi este  translator. Când am descoperit acestă oportunitate, vacanţe speciale pentru studenţi m-am gândit că este o ocazie  să-mi duc visul la împlinire, să work and travel in America. Ocazie de a descoperii America, de a-i cunoaşte cultura şi in acelaşi timp să muncesc.

Stau pe puntea principală şi privesc imensitatea oceanului. Lângă mine, stând rezemat în cot, sta Adja.  Şi el priveşte oceanul. Proaspăt student al Academiei de Arte Plastice din Tirana,  vrea să trăiască Visul American. El vede oceanul altfel, ca un glob albastru definit de mareţie desenând valuri. Ne înţelegem prin semne, că încă nu a învăţat engleza. Speră ca slujba de şofer de taximetru în New York pe care i-a promis-o fratele lui, Dori, să-i dea ocazia să-şi îmbunătăţească puţinele cuvinte pe care le ştie: twenty dollars, thank you. Cu bani strânşi vrea să-şi cumpere câteva pensule şi un şevalet şi  să coloreze viu oraşul.  I-am urat succes şi l-am lăsat privind  lung spre apus.

Mai avem puţin, aşa cum ni se spune prin megafoanele vasului de către căpitan.  Destul cât să fac o mica plimbare pe punte.  Întinsă pe un şezlong şi profitând de vremea frumoasă, stă Tania.  Tania este blondă şi are un corp superb, care se vede foarte bine atunci când stă la soare, ca acum. Este din Donetsk , oraşul atins de război. Ca ea sunt mulţi pe vas, au fugit de urgia vremurilor. În ultimul an   la Facultatea de Angrenaje şi Profile Alămite, când a descoperit programul Work and Travel Vacante Speciale, nu s-a gândit decât câteva minute să ia o decizie.  Şi-a pus în bagaje un costum popular, lăsat de la bunica ei. Că să ne impresioneze, s-a îmbrăcat odată cu el şi a dansat pe muzică populară ucraineană. A fost un spectacol pe cinste şi ne-am distrat grozav.   O inspiraţie pentru cei prezenţi, care de dorul de casa şi-au scos care ce-au avut. Ali şi-a îmbrăcat costumul de dervish şi s-a învartit vreo juma de ora până am ameţit noi, Bulgacov ne-a servit pe toţi cu castraveţi  de Varna la borcan,  Ghenadi şi-a scos tamburina şi-a prezentat un kazancioc veritabil iar Kiriakos ne-a ospătat din plin cu uzo.  Ca să nu rămân mai prejos am scos naiul şi am suflat în el balade, ce i-a făcut pe toţi să plângă. Pentru că Tania este o romantică incurabilă şi a fost impresionată de talentul meu, plus damigeana de uzo, mi-a propus să facem dragoste in barca de salvare.

Din megafon se aude mesajul că la babord se  vede pământul. America!! Statuia Libertăţii, Ellis Island!!
Ne-am strâns cu toţi pe punte şi vedeam cum pământul creşte în faţa noastră, cum toate visele noastre încep să prindă contur.  Apoi am auzit în megafon „Babordul e în partea cealaltă!”
A fost o călătorie lunga şi   mult plăcută în care am cunoscut oameni ca mine, cu aceleaşi vise şi speranţe, cu dorinţe şi aspiraţii. Mă gândeam la ceea ce voi găsi acolo,  la câte am de vizitat şi la locul de munca , sudor la New York  Shipyard.
Ah, America!

Pentru superBlog 2017

Acest articol a fost publicat în de larg public și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Ah, America!

  1. RaduThor zice:

    Și n-ați întâlnit voi nici un aisberg pe drum? Aaa, am uitat de încălzirea globală! 😉

    Apreciat de 1 persoană

  2. Pingback: Proba 18. O lume întreagă într-o destinație: Work & Travel USA cu Vacanțe Speciale

Lasă un răspuns

