Nea Haralambie

Pe uliță nici țipenie de om, nea Haralambie își luă coatele de pe gard și reveni în curte. Se plimba de colo până colo în speranța că ceva îi va dicta stării de plictiseală să se culce. Nici măcar motanul Garibaldi nu reuși să-i stârnească ceva interes, deși îi azvârlise un picior în fund și sări cât colo. Garibaldi se opri și începuse să-și lingă blănița cu un ochi scrutător spre nea Haralambie. Acesta se opri lângă cușca lui Eustachiu, o corcitură maidanez cu pechinez, găsit  pe la marginea satului. Acesta dădu din coadă când își văzu stăpânul și se ținu după el pe toată întinsătura curții. Când ajunse la cotețul găinilor începu să latre a bucurie că-și vedea prietena, o găină. Nea Haralambie se uită lung la Eustachiu și la Didina, așa cum o poreclise pe găină, cum se  hârjoneau prin coteț.
La poartă o voce masculină îl strigă pe nume:
– Nea Haralambiee, nea Haralambiee, ești acasă bre?? Ținând în mâna dreaptă o țigară și pe cealaltă pe vârful din bronz al porți de la intrare, tolănit ca în șezlong, Clementin, băiatul lu’ popa Despiniu.
– Ho mă’, nu mai țipa a pagubă, că sunt acasă. Unde doară vrei să fiu la ceasul ăsta!?
– Stai bre că nu știam de ești acasă. Nea Hara, poți să mă ajuți bre într-o problemă stringentă?
-Da’ ce ai pățit mă’ ?
– Auzi bre nea Hara, da’ de ce a venit la matale Salvarea săptămâna trecuta?
– Mi-a înnodat cineva oasele. Hai treci la problemă.
– Nea Hara, vreau să-mi fac casă. Știi doar că m-am însurat acu’ două săptămâni cu Florentina a lu’ Nea Olimpiu din centru? La nuntă am strâns ceva  bănet și ne-a dat tata niște pământ lângă casa lui să ne încropim ceva de început. Dar io nu vreau ceva de început, io vreau ceva care să dureze, să îmbătrânesc în ea.
– Si cum aș putea eu, bătrân înnodat să te ajut? Că la vârsta mea nu-mi mai arde să alerg pe schele.
– Nu bre, nu ajutor d-ăla. Știu că matale te plimbi pe net, că  ți-ai tras căsoaie tehnologizată și îți umblă degetele prin lumea virtuală, mă gândeam că poate știi pe cineva să-mi facă o casă mai acătării.
– Și cum ai vrea să fie casa asta la care visezi?
– Uite, am desenat-o pe o bucată de hârtie.

aia
– Da, visele pot fi desenate câteodată  și pe hârtie igienică. Și cum ai vrea să fie casa?
– Bre, vreau să se întoarcă după soare, să mă simt în ea așa cum mă simțeam în pântecul mamei și mai mult, vreau ca să se încălzească doar din respirația noastră. Să consume puțin curent, puțină căldură…Știu că cer prea mult în vise, dar pot să visez, nu!?
– Visează Clementine, visează, că visele nu costă nimic. Mă’ da’ cum te lovește pe tine norocul o dată la două săptămâni! Uite aici o firmă care se ocupă de proiecte de casă și crede-mă că te pot ajuta să-ți trăiești visul.  Și pentru că te uiți la mine în continuare ca curca la eoliană, ei se ocupă de tot, nu numai de proiect, ci și de proiectul tehnic complet. Și ți-o îmbracă într-o manta groasă de nu o să ai nevoie decât de trei bășini pe zi să te încălzești. Știi doar, dai un ban și nu-l mai vezi. Dar merită Clementine, că după aia nu mai trebuie să plătești o grămadă de bănet pe lună să o ții pe Florentina în călduri. Ia d-aci și o țidulă colorată, cu numărul de telefon să te duci la ei și să le spui că te-a trimis nea Haralambie. Arată-le și lor și desenul ăla rupestru, ca să știe cum să înceapă. Hai, succes!

sigla-2016
După ce Clementin plecă, nea Harlambie mormăi mai mult pentru sine „tehnologizată pe naiba”. Încuie poarta cu cheia învârtind-o de două ori și se îndreptă alene spre prispă. Se apropia cina și voia să o audă pe nevastă cum îl strigă. De undeva din fundul curții o văzu pe Maia mimând un pas alergător. Se apropie de el și cu o voce robotică îi spuse:
– Preabunul meu stăpân, am strâns oole cu grijă iar de data asta nu am spart niciunul. Permite-mi să mă retrag și să mă încarc, până soarele nu spune adio.
Nea Haralambie nu apucă să-i răspundă Maiei pentru că  ușa șopronului se dădu în lături iar din pragul ei, Dondon, cel de-al doilea robot umanoid exclamă:
– Am reușit să sparg lemnele fără să-mi ard niciun circuit!
Se lăsă pe scaunul balansoar și mormăi din nou „tehnologizată pe naiba!”

 

Pentru SuperBlog2016

Acest articol a fost publicat în de larg public. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Nea Haralambie

  1. Kudika_15804 zice:

    Excelent! Ai un dar, nu-l risipi, pretuieste-l! Buna ziua!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

