Elogiu gri

Praf şi pulbere se alege de mine când vreau să laud ceva. Cuvintele se ascund printre literele tastaturii şi ceva parcă mă ţine să apăs litere care compun cea mai mică lauda.
Poate că nu-s formatat pentru aşa ceva, poate că-s născut în zodia celor care sunt muţi când e vorba să pupe un dos roz durduliu, habar nu am ce se întâmplă în interiorul meu.
Există un singur cuvânt adesea folosit pentru a exprima orice formă de admiraţie, forţat de împrejurări, ,,Frumos”. Nu tu alt adjectiv, nu tu altă exprimare, nu tu altă formă de viaţă de parcă lumea s-a cristalizat doar în acest cuvânt.
Când Dumnezeu, zice-se, că a creat femeia, s-a uitat lung la ea şi a zis,,Frumos!” Atât! Acum nu ştiu dacă îşi adresa sieşi exprimarea sau era consternat de frumuseţea creaţiei lui.
Cât de mică sau cât de imensă precum un ocean stelar, ar fi admiraţia, cuvântul care guvernează este,,Frumos„. De ar fi femeia viselor mele, goală în patul meu, i-aş zice doar,,Frumos!” De aş citit o poezie răsfirând sufletul şi tocând într-un ritm alert pasiunea, aş zice doar,,Frumooos!”.
Cam atât aş avea de spus şi despre recent încheiata competiţie de SuperBlog2017. „Frumos!”
Da, este elogiul suprem pe care pot să-l aduc.
De departe cea mai interesantă şi mai alertă competiţie. Te ţine în suspans până la ultimul articol, te împinge de la spate să-ţi scoţi imaginaţia la scandal, îţi împunge coasta să scrii şi-ţi stoarce şi ultimul gram de vlagă. Când am terminat ultimul articol, m-am întins pe jos şi respirăm sacadat ca şi cum aş fi scăpat de pe scaunul electric iar organizatorul supliciului stătea cu pistolul la tâmplă şi îţi ordonă „Scrie, râmă literară ce eşti, scrie!
De te opreşti doar pentru o secundă să-ţi tragi sufletul oropsit de atâtea cuvinte, imaginaţia îţi fuge hai-hui, de parcă aştepta acel moment de respiro să te părăsească. O vezi fluturându-şi genele în semn de la revedere.
Dar nu poţi s-o laşi, căci mai ai multe de spus şi scris. Alergi ca nebunul după ea, o rogi frumos să se întoarcă, o implori în genunchii juliţi să-şi reconsidere oarecum poziţia faţă de tine iar ea, într-un ultim gest de mărinimie faţă de tine, umilul scriitor de tălmăciri diafane, îţi zâmbeşte fericită că te are la mână.
Şi când crezi că ceea ce scrii este o capodoperă a stilului smuls din minte, te trezeşte la realitate crudă şi incertă, o decizie a jurului „Frumos, dar e porcărie!” Sau mai pe un fin înţeles al celui care se strofoacă „Este un articol deosebit, cu multă imaginaţie cu un plus inventivităţii, care respectă toate cerinţele dar nu ne reprezintă
Din acest moment cerul se transformă într-o baltă cenuşie ce-şi coboară norii grei asupra degetelor, mintea se opreşte din gândit şi te uiţi la nota că la necuratul. Ca să fie veritabil, îţi faci cruce, scuipi în sân şi citeşti trei psalmi cu speranţa că se schimbă ceva.
Dar nota rămâne acolo, zidită pe ecran, cu toate că arunci cu săgeţi otrăvite unui juriu impasibil, indivizibil şi imperturbabil ca un Sfinx coborât de pe tronul toaletei cu zâmbetul de satisfacţie afişat ostentativ.
Ca să-ţi faci mai înţeleasă intenţia de dezamăgire şi discriminare creată, intri pe grup şi te plângi sadic despre cum acei semizei ţi-au răstălmăcit scrierea, cum tu eşti un geniu aproape neînţeles şi că scrierea ta poate rivaliza cu un premiu Nobel pentru Pace.
Dar înghiţi în sec, citind nişte explicaţii pe care monitorul refuza să le perceapă ca explicaţii şi tu nu le vezi, căci plângi cu lacrimile curgând peste articolul tău, strângi tastatură la piept şi te pregăteşti temeinic căci urmează să scrii un alt articol, despre care crezi tu că vă depăşii în audienţă orice imaginabil.
Peste toate încerci ceva uman, să citeşti câteva din articolele care te-au surclasat şi dezamăgirea se adânceşte şi mai tare, până acolo încât cazi într-o depresie de moment. Adică, cazi aşa, a proastă în sură şi priveşte tavanul numărând petele de ţânţari măcelăriţi de asta vara şi de câteva veri în urmă.
Dar, ca să închei acest elogiu dedicat unei competiţii dragi, nu aş schimba nimic din felul în care este organizat. Poate câţiva jurişti (ştiu, juraţi, dar sună ca la tribunal) dar mă gândesc că şi ei sunt oameni şi ca orice om au căderi laterale îndreptate spre unii prieteni. Este omenesc cred.
Şi poate puţin din regulament dar doar cât să fie mai înţepat şi să nu mai lase loc de interpretări, că la ce a fost în ultima ediţie, parcă mă uitam la un film horror cu accente de comedie burleasca.
Şi poate puţin din organizarea Galei, care rămâne stalucirea de final al unei competiţii care mi-a intrat adânc într-o cameră obscură a inimii. Adică prea eram alandala puşi.
Perspectiva realizării din direcţia mea a unei competiţii cel puţin la acelaşi nivel, are vagi urme de împlinire. Chiar spre deloc. În atribuţiunile trecute în certificatul de naştere nu sunt trecute calităţi de organizare.
M-aş pune în situaţia să trimit mesaje de colaborare către societăţi producătoare de cârlige, agrafe, dudarii (livezi de dude) şi magazine de momeală de peşte. Şi poate unul din răspunsurile pozitive din partea lor, ar face să apară o probă în care să se scrie despre râmele de pescuit. Ar fi dureros.
Uitându-mă în sus, mă trece un gând, că mai bine las organizarea pe seama celor care se pricep iar eu rămân cu scrisul.

Acest articol a fost publicat în de larg public. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la Elogiu gri

  1. Aprecierile astea ale juriului sunt ca acel „te iubesc dar nu te merit, eşti prea bună pentru mine aşa că hai, pa!”? 😀

    Apreciat de 3 persoane

  2. Camelia Maria Cîmpean zice:

    îmi place fața ta cea nouă. Baftă mai departe!

    Apreciat de 2 persoane

  3. Prietene, te-am citi, poate chiar de pe la inceput, deşi nu ţin minte cind EXACT ti-a fost inceputul. Nici n-am stat sa-mi abt acpul cu SperBlogu’ ăsta. Tot ce vedeam in scriitura ta, era aceea ca faceai reclama la greu!! Treaba ca ca ai facut-o, cu fiecare articol, mai…haios! Şi…Acum condeiul tau e..altfe, decit era la inceputl! E mai bun! Mai ascutit, scrie mai…accentuat, mai axat…. Succes!
    (Antoaneta)

    Apreciat de 2 persoane

    • igigel zice:

      Doamna, multumesc mult de apreciere si de faptul ca sunteti o cititoare cu state vechi. Nu poate decat sa ma bucure cand stiu ca am cititor ca dumneavoastra 🙂
      Cat despre stil, cred ca evoluez. Si dupa spusele dumneavoastra, spre bine, spre culmile inalte ale progresului, cum ziceau pe vremuri 🙂
      Sau poate este una din zilele acelea in care imaginatia a stat mai mult decat de obicei 🙂
      Multumesc pentru urare si o sa trec pe la dumneavoastra, ca am ce citi 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  4. Într-un articol mai vechi, te plângeai că nu ești citit de alții. Ia uite câte comentarii ai!
    Spor la jurizare! 🙂

    Apreciat de 2 persoane

  5. UniquebyMM M zice:

    Felicitări! Mi-a plăcut articolul de la un capăt la altul. Eu am fost puțin mai domolită. M-am gândit că sunt prea la început să-mi permit a fi dură, deși m-am simțit jignită de câteva ori și am scris și șters de vreo 100 de ori din perspectiva aceasta.
    Mult succes.

    Apreciat de 2 persoane

    • igigel zice:

      Multumesc doamna 🙂
      Sa stiti ca asa eram si eu la inceput, de teama de a nu supara pe cineva eram mai timid in scris. Dar tot eu pierdeam , ca lasam sinceritatea molestata 🙂
      Felicitari pentru ceea ce ati scris si dumneavoastra si succes la jurizare 🙂

      Apreciat de 2 persoane

  6. Puiu Silvia zice:

    Nu am interactionat mai deloc cu dvs, dar e admirabil ca scrieti atat de poetic. Nu stiu daca va place sa cititi sau ce fel de carti cititi, dar eu citesc foarte mult. Si cred ca pot sa imi spun o parere oarecum obiectiva ca scrieti intr-un fel, care merita publicat intr-o zi si cred ca ar trebui sa va stabiliti acest obiectiv. Daca mai sunt greseli gramaticale, acestea pot fi corectate usor de oameni care va sunt alaturi. Mult succes si daca scoateti vreo carte, dati de veste. Nu va laud, este o parere sincera si stiu ca parerile sincere nu au nicio valoare daca raman doar pt mine. Mult succes si sanatate!

    Apreciat de 2 persoane

    • igigel zice:

      Multumesc pentru apreciere. Orice cuvant din partea dumneavoastra, va stimez si va admir, este mai mult decat o apreciere. Este un impuls si va multumesc.
      Despre o carte purtand semnatura mea, trebuie sa recunosc ca este cale lunga pana la ea.
      Va multumesc si va urez asemenea! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  7. Ioan M. zice:

    A republicat asta pe Cronopedia.

    Apreciat de 2 persoane

  8. imaginarycoffee zice:

    Partea bun e că din toată zdroaba aia, noi ne-am ales cu această super relatare!

    Apreciat de 2 persoane

  9. Costy zice:

    Stilul caracteristic, inconfundabil. Nu pot sa spun ca sunt surprins… Succes!

    Apreciat de 2 persoane

  10. abisurile zice:

    Stilul inconfundabil ! Ideile sunt prezentate inedit. Cred ca si anonimizat as stii cine e autorul.
    P.S Lipseste doar partea legata la cum ai organiza tu un concurs de blogging creativ.

    O intrebare legata de „Adică prea eram alandala puşi ” – la ce te referi?

    Apreciat de 2 persoane

    • igigel zice:

      Un pic de organizare la asezarea la mese, nu cred ca strica. Chiar daca sunt cu 4 sau cu 8 locuri, o mica intrebare inainte de gala e binevenita: cu cine ti-ar place sa stai la masa? Altfel ajungem sa stam cu persoane care nu ne inghit, nu ne suporta sau mai rau, chiar se declara dusmani pe fata. Cand a fost la Royal parca eram unu’ hais unu’ cea, intinsi pe vreo 20 de mese.
      Multumesc mult de apreciere. 🙂 Stiu ca nu am scris nimic despre cum as putea eu sa organizez asa ceva 🙂

      Apreciat de 2 persoane

      • abisurile zice:

        Am observat si eu ca era cam dezorganizat la asezarea la mese… Cred ca se mergea pe libertatea de alegere. Dar … prea multa democratie da in anarhie. Eu m-am trzit la aceeasi masa cu Emil cu care nu ne-am zis nimic. Nu aveam ce. Noroc cu Catalina – blog de zambet – ca am socializat. Nu stiu daca e sau nu ok sa lasi oamenii sa se aranjeze singuri. Discutabil.

        Apreciat de 2 persoane

  11. Eu am zis de la inceput ca nu-s bun organizator. Nu pot sa ma organizez nici pe mine.

    Deci cu fraza de final is complet de acord 🙂

    Apreciat de 2 persoane

  12. castanman zice:

    Cand Dumnezeu a creat femeia era după o săptămană de muncă, obosit şi cam dezamăgit de ceea ce i-a ieşit. Dumnezeu n-a spus niciodată „frumos”, altfel n-ar urgenta mantuirea. 🙂 Ps. În lista cu cei sapte întelepți ai antichității nu e nicio femeie. Are legătură cu „frumos”-ul invocat?

    Apreciat de 3 persoane

  13. bibelou zice:

    Succes!

    Apreciat de 2 persoane

  14. rudia2014 zice:

    Mie îm place din ce în ce mai mult cum scrii! E drept, am citit pe sărite, dar de fiecare dată părea că e altfel. 🙂
    Și aici mă omoară lumea cu organizarea! Mie mi se pare clar ce e de schimbat aici 🙂 Succes!

    Apreciat de 2 persoane

  15. In speranta ca versurile mele nu v-au suparat foarte tare, va doresc mult succes pe drumul evolutiei personale. Cine are imaginatie si curaj sa treaca la actiune poate realiza orice.

    Apreciat de 2 persoane

  16. Natalia zice:

    succes! ,Frumos”, sa te citez pe tine.

    Apreciat de 2 persoane

  17. Don De Da'Vais zice:

    Gigel, prietenul meu, te citesc cu plăcere. Poți să fii un pic mai rău însă?
    Mă așteptam să citesc despre capete sparte, despre sânge, mațe și alte d-astea… Păi tu mă iei cu un laudațio stilistic?
    Glumesc, Gigel. Multe felicitări, dragule!

    Apreciat de 1 persoană

  18. Don De Da'Vais zice:

    Știam eu că o să apreciezi…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu